Z jakiego powodu warto zastanowić nad reklamą własnej strony internetowej

Prowadząc przedsiębiorstwo, wręcz bardzo małe, w obecnych czasach nie możemy istnieć bez strony www. Wymaganie obecności w sieci tyczy się już całej gospodarki, począwszy od wielkich korporacji, a skończywszy na małych jednoosobowych firmach usługowych. Można wręcz stwierdzić fakt, że niezbyt duże rodzinne przedsiębiorstwo tym bardziej potrzebuje promocji i dotarcia do ewentualnego klienta. Jakakolwiek forma promocji, czy to mała wizytówka w ogólnym portalu czy fachowa strona internetowa, zwiększa naszą reklamę o kilka procent. Nie trzeba również pomijać faktu ekonomiczności tej inwestycji. Jeżeli już jesteśmy firmą startującą, dla której każda wydana złotówka się liczy, możemy skorzystać z darmowych serwerów, bezpłatnych stron czy też darmowych wizytówek. Należy jednak pamiętać, że w przypadku darmowych albo nisko kosztowych portali, nasza obecność jest częściej nieeksponowana, jest ułożona obok wielu firm, instytucji o podobnej działalności co my. Ważnym aspektem jest także pozycjonowanie strony w najpopularniejszych przeglądarkach dostępnych na rynku internetowym, gdyż nasz klient w znaczącej liczbie przypadków poszukuje określonej słownej frazy usługi, produktu, który oferujemy.

Profesjonalne, płatne strony www mają tę przewagę nad darmowymi, że w znaczącej liczbie przypadków są niepowtarzalne, zbudowane specjalnie dla danej firmy, nawet wtedy gdy mają wspólny silnik (schemat). Podobnie jak z gazetą, czy innym produktem medialnym, liczy się pierwsza strona tak zwana startowa, to ona powinna przykuć naszą uwagę. Klient który ją odnajdzie, w większości wypadków otwiera wiele podobnych, niemniej jednak zagłębia się w treść jedynie jednej, dwóch. Warto dodać, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze, jeśli będziemy mieć błędy, brzydką grafikę lub źle wykonaną technicznie stronę (rozszerzone obrazki, nie najlepsza strona kodowa) to potencjalny klient raczej nie wybierze naszej usługi, bez względu na cenę produktu, czy usługi, jaki oferujemy, gdyż będzie się bał bubla. Powinnaś również wiedzieć dla jakiej targetowej grupy naszych nabywców pragniemy dotrzeć, gdyż inaczej będziemy przygotowywać stronę adresowaną dla młodzieży, całkiem inaczej dla osób starszych dokładnie tak samo jak równieżnaczej dla kontrahentów na produkty zwyczajnego użytku, a zupełnie inaczej dla towarów niszowych w większości wypadków elitarnych, ekskluzywnych. Należy też pamiętać o dostępności naszego klienta do Internetu.

W Polsce nie prawie każdy dysponuje szerokopasmowym łączem, a można żeby nawet śmiało stwierdzić, że tego typu łącze ma mniejszość użytkowników sieci Internet. Dlatego przy tworzeniu strony www powinniśmy uwzględnić czy pragniemy wiele animacji, zdjęć, muzyki, która spowalnia łącze, czy również prostą stronę informacyjną, która raczej jest nieciekawa dla oka, lecz prosta i szybka dla każdej osoby odbiorcy. Można ze stuprocentową pewnością połączyć obie, zadając pytanie na stronie startowej, czy użytkownik woli oglądać naszą stronę w wersji html (prostej, informacyjnej) czy również we flash’u (animacji) , ale ze względu na cenę takie usługi oferują zazwyczaj duże przedsiębiorstwa. Jako przykład przedstawmy jednoosobowa firmę remontowo- budowlaną. Jej klientami są w bardzo wielu przypadkach mężczyźni i kobiety nie potrzebujące wykonywać wielkich inwestycji, dla których liczą się koszty, ale które żądają właściwie wykonanej, profesjonalnej usługi. Teraz poleciłbym stronę internetową wykonaną w formie html’a z ewentualnymi małymi dodatkami flash’a. Powinien na niej znajdować się potencjalny cennik usług , a dodatkowo zdjęcia z realizacji wcześniejszych zamówień. Nikt nie będzie żądał od pojedynczego fachowca referencji z wielkich inwestycji, niemniej jednak każdy chciałby ujrzeć w jaki sposób wygląda usługa którą oferuje.