Jak pozycjonować, by zdobyć klientów?

W świecie internetowego marketingu utarło się przekonanie, że działania marketingowe zarezerwowane są wyłącznie tylko na rzecz firm, instytucji czy samych przedsiębiorstw. Nie dopuszcza się nawet koncepcji o tym, że z takich samych metod promocji mogą korzystać chłopcy i dziewczęta prywatne: działające jako freelancerzy, szukające w internecie sławy, pragnące rozreklamować własną stronę www czy bloga. Natomiast w sytuacji działań marketingowych kierowanych na rozpowszechnienie takich osób marketingowcy muszą trzymać się kilku dodatkowych zasad.

Głównie powinni pamiętać, że to co ląduje w sieci, najpewniej w niej zostanie na zawsze. Dlatego planując kampanie marketingowe powinni sprawdzać, która reklama internetowa – a dokładniej która jej forma – niesie za sobą najmniejsze ryzyko. Chodzi tu o niebezpieczeństwo takie jak powiązanie konkretnej osoby z negatywnymi działaniami czy wydarzeniami (przykładowo. reklama w formie marketingu wirusowego, szeptanego, e-mailing zakwalifikowany jako SPAM). Z tego względu pole do działania jest nieco ograniczone, chociaż wciąż do pełnej dyspozycji speców od reklamy pozostaje pozycjonowanie. Można tu zastosować taką samą zasadę działania w jaki sposób przy pozycjonowaniu stron tematycznych, urzędowych albo firmowych – a dodatkowo pozycjonować również imię i nazwisko danej osoby. To dość istotne, zwłaszcza gdy takie same noszą dziesiątki a wręcz setki innych osób – a ich profile na serwisach społecznościowych wyświetlają się jako pierwsze, co może sprawić, że będą one mylone z „właściwą” osobą.

Więcej informacji znajdziesz na: noweseo.pl